Menu

Po co sięgnąć, co przeczytać

Kiedy masz jakieś wątpliwości, idź do biblioteki - Ron Weasley

Krótka recenzja ciekawej książki :)

norsevia

Czy jest jakiś miłośnik zwierząt, który nie kojarzy Doroty Sumińskiej? Chyba już raczej nie ma. Wspaniała Pani weterynarz (a dokładniej lekarz weterynarii), psycholog zwierzęcy oraz autorka programów i książek. Kiedy tylko dowiaduję się o jakiejś nowej publikacji Pani Doroty staram się jak najszybciej przeczytać.

Nie inaczej było z książką "Dlaczego oczy kota świecą w nocy". Tutaj miałam jednak pecha - ciągle była wypożyczona, na własny egzemplarz akurat brakowało kasy, a jak na złość żadnych urodzin nie było, żeby naciągnąć drogiego gościa ;) W końcu jednak - jest! Mam ją w rękach!

"Dlaczego oczy kota..." to zbiór ciekawostek o zwierzętach. Sumińska w ciekawy i dowcipny sposób odpowiada na pytania często zadawane przez dzieci. Są to pytania zaskakujące, często takie, że dorosły w życiu by nie wpadł:

  • Dlaczego małe kurczaczki są żółte?
  • Dlaczego koci język jest chropowaty?
  • Po co ślimakowi muszla?
  • Po co pies porusza uszami?
  • Czy ptaki maja powieki?
  • i wiele wiele innych...

Zamiast standardowej recenzji opowiem Wam jak wyglądało moje czytanie tej książki :)

 

"No fajnie mam tę książkę. Od jutra będę ja czytam z chłopcami! Ok, ale już późno, na razie ją odkładam i idę spać...

Co by tu poczytać przed snem... hmmm.... Chociaż właściwie jestem już bardzo zmęczona, więc wezmę tę Sumińską i przejrzę i poczytam coś jutro.

Ładny rysunek kota. Fajny. Taki ciepły. Dobra czytam - ile kropek ma biedronka? Jaka ciekawa odpowiedź. Następne pytanko - dlaczego małe kurczaki są żółte? Och, nie wiedziałam. To naprawdę interesujące! Spaaaaać! Chociaż... jeszcze jedno pytanie. I jeszcze jedno! I jeszcze! O to jest naprawdę ciekawe! Przeczytam odpowiedź i na prawdę już kończę. Kurde oko mi uciekło na następne pytanie i chcę znać odpowiedź. Kolejne pytanie! I jeszcze jedno. I jeszcze. O! Koniec książki! Łomatkoboska! Już po 1, a ja jutro mam wcześnie wstać!!!"

 

Polecam, oczywiście, tylko ostrzegam, żeby nie czytać na noc!

dfhnxf

Moja ocena: 8/10

Tytuł: Dlaczego oczy kota świecą w nocy? i inne sekrety świata zwierząt

Autor: Dorota Sumińska

Dla kogo: Dla wszystkich, którzy nie muszą iść spać

© Po co sięgnąć, co przeczytać
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci